Social Selling

Bereik meer klanten met sociale media

Social selling is onderdeel van online zaken doen, waarbij een bedrijf de (potentiële) klant centraal stelt. De (potentiële) klant wordt op een persoonlijke laagdrempelige manier (pro) actief benaderd via social media. Het uiteindelijke doel is om op een bepaald moment tot zaken doen te komen. 

In deze les leer je hoe je Linkedin kan inzetten voor Social Selling.

Bekijk de interactieve video en beantwoord de zes vragen.

De vijf componenten van Social Selling

1. Social Prospecting

Nieuwe klanten vinden

Gebruik social media om nieuwe klanten te vinden. Zoek interessante profielen en ga in gesprek met prospects.

2. Personal Branding

Maak een merk van jezelf

Bouw een all star profiel op social media. Het doel van dit profiel is dat klanten naar jou toekomen.

3. Employee advocacy

Zet medewerkers in om jouw merk te verkopen.

Door medewerkers succesverhalen te laten delen over het bedrijf, zorgen zij samen voor een beter imago van het bedrijf.

4. Social Relationship Management

Zorg voor een goede online reputatie.

Door te luisteren op social media kun je in gesprek gaan met personen die berichten over jou of het bedrijf plaatsen. Zo kun je met hen in contact blijven en de relatie in stant houden.

5. Finding the right people

Wie zijn de juiste stakeholders?

Zorg er voor dat je in contact komt met de echte beslissers. Zo voorkom je dat je zaken doet met mensen zonder de juiste bevoegdheid.

Social Selling Quotes

“Sellers who’ve embraced social media are creating new opportunities that totally bypass traditional sales channels… It’s about good selling – using all the tools that are available to you today.” – Jill Konrath 

Jill Conrad

The rise of social selling

Social media channels offer the opportunity to build relationships with a limitless amount of possibilities globally. The best part is that most of these channels are free to join or create accounts. Through these social media channels, your sales organization has the ability to access unlimited information, prospects, and alliances or channel partnerships.” – Jonathan Catley

Jonathan Catley

Time to Turn Your Sales Team Social?

Bonus Content Social selling

Bekijk deze video als je nog meer wilt weten over social selling. Deze content is niet verplicht. Waarom zou je dit kijken dan? Dat is heel simpel. Het kan jou helpen in jouw toekomstige rol als sales professional!

Bekijk jouw eigen Social selling Index

Hoe sterk is jouw LinkedIn profiel ?

Is dit jouw geluksdag?Dit wil je niet missen

Voer je e-mailadres in om een speciaal aanbod te ontvangen.