Collablab Logo White

SERIOUS GAMING

GEBRUIK TECHNOLOGIE OM DE LEERERVARING TE VERGROTEN

OJOO STUDIO

Met OJOO studio kun je zonder enige kennis van programmeren interactieve tours en games maken. Beloon de spelers met digitale of fysieke prijzen. Als premium partner van OJOO kunnen wij jou helpen bij het maken van jouw eigen tour of ervaring. OJOO is bijzonder geschikt voor bedrijven, gemeentes en scholen. Met het OJOO ecosysteem zijn de mogelijkheden onbegrenst. Zo kunnen met behulp van de geavanceerde beacon technologie rondleidingen door musea, werkplaats of bedrijf worden gemaakt. Dit is de perfecte manier om gebruikers een leerzame en vooral ook leuke beleving te bezorgen.

Competitie

Echte gamers streven naar perfectie. Met een serious game combineer je competitie elementen met leerzame content.

Mobiel

De wereld wordt steeds mobieler. Daarom zijn onze games allemaal online en op alle devices te spelen.

Unieke ervaring

Met games kun je een unieke ervaring bieden. Het is fun en interactief. Hierdoor is er sprake van veel engagement.

Voor iedereen

Samen spelen is het leukst. Het maakt niet uit hoe oud je bent. Het sociale aspect zorgt voor verbinding.

Samenwerking

Collablab werkt met diverse partners in binnen en buitenland op het gebied van onderwijsinnovatie. Wij zijn altijd op zoek naar de nieuwste innovaties en startups die wij in kunnen gebruiken op MBO, HBO of universiteiten.

 

Serious Games

Met behulp van serious games proberen wij de werkelijkheid zo precies mogelijk na te bootsen. Door het spelen van een game wordt er actief met de lesstof gewerkt. Het leerrendement is hierdoor erg hoog. Het competitie element zorgt voor voldoende engagement.

Kinderen tussen vier en zeven jaar konden plaatjes
die in een game werden aangeboden beter onthouden
dan kinderen die ze in een meer schoolse omgeving
aangeboden kregen (Oyen & Bebko, 1996). Ook de
concentratie had baat bij gaming. Een groep kinderen
van vier tot zes jaar waarbij de aandacht met een game
werd getraind, boekte meer vooruitgang dan de groep
die een andere training kreeg (Rueda e.a., 2005).
De taalcompetenties bleken tenslotte ook te profiteren
van gaming. Meijs deed in Nederland onderzoek bij
kinderen tussen vijf en vijftien jaar die regelmatig
games speelden (Meijs, 2008). De liefhebbers van
strategie- en simulatiespellen (bijvoorbeeld The Sims,
Roller Coaster Tycoon, Lord of the Rings) presteerden
beter op de verbale leertest dan kinderen die andere
spellen speelden. Het verschil kon niet worden
toegeschreven aan verschillen in intelligentie of
opleidingsniveau.

In een onderzoek naar ruimtelijke vaardigheden
speelden tien- en elfjarigen Marble Madness, waar ze
op het scherm een knikker door een driedimensionale
doolhof moesten rollen. Het ruimtelijk inzicht van de
spelers nam toe. Dit was niet het geval bij de kinderen
die een woordspelletje op de computer speelden
(Subrahmanyam e.a., 2001). Het positieve effect op
ruimtelijke vaardigheden trad zowel bij jongens als bij
meisjes op (De Lisi & Wolford, 2002).

Games hebben dus een hoge ‘cognitieve opbrengst’,
zo blijkt ook uit de samenvattende studie van Vogel
en haar collega’s. Zij vonden bovendien dat de ruimte
die leerlingen kregen van invloed was op de effecten.
De hoogste opbrengst werd namelijk gerealiseerd in
situaties waarin de leerlingen zelf konden bepalen
wanneer en hoe zij de games speelden (Vogel e.a.,
2006).

Wij zijn ambassadeur van

Wij zijn business developer van

In het begin vonden wij het spel moeilijk. Daardoor begonnen wij gelijk met een achterstand. Door het goed analyseren van onze beslissingen hebben wij uiteindelijk het spel gewonnen. Wij hebben onze pagina’s geoptimaliseerd en gerichte adwords campagnes ingezet om de concurrentie te verslaan. Dit heeft ons uiteindelijk een super conversie opgeleverd.

Reza en Niloufer

Winnaars Simbound Content Marketingcup

Meer weten over onze toepassingen?

Neem contact met ons op voor advies op maat